2018. December 14. Péntek, 15:33:14
Navigáció

Mikulás

Felhasználók
· Online vendégek: 1

· Online tagok: 0

· Regisztráltak: 1,536
· Legújabb tag: RobertHUN

Időjárás
Jelenlegi

Hőtérkép
Hőtérkép

Felhőkép
Felhőkép

Széltérkép
Széltérkép

Forrás: www.idokep.hu

Népszerű letöltések

Bannerek

Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Még nem regisztráltál?
Regisztráció

Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése

Idézet

Üzenőfal
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezned.

18. 01. 15. 18:29
Verzió 1.8 lesz

18. 01. 15. 18:28
nem egy pro verzióra gondoltam, csak raki és mozsár nélkül. anno gamespyon jó voolt ez a "retro" játék. nagy buli volt Grin Valaki jön?

18. 01. 15. 18:26
Na, csak leszakadt Pfft

18. 01. 15. 18:25
Yo skacok Smile Én éppen azon gondolkodá, hogy mikor lesz majd lehetőség egy nagy multiplayerre Pfft Lenne kedve valakinek feljönni Game Rangerre, teszem azt, mondjuk ehónap 18.-án 16:30 körül? Mondjuk én

17. 07. 19. 12:35
Üdv Swinefejek! Youtube-on pörgetek végigjátszást, akit érdekel nézzen rá, Mong00se a csatorna neve.

16. 12. 25. 15:47
1.9 azt írja wan/lan nem egyezik de ez evidens. Digi által készitett verzió hogy kapcsoljam be DMZ-hostot de hát úgyse sikerül a történet

16. 12. 25. 15:45
Sziasztok! Host ügyben segítségetek kérném! Na szóval portok nyitva szoba látszik be is lének a játékosok... ámmikor a meccs beállitásokra kerül a sor senkit nem dob be rajtam kivül. 1.9-azt írja wa

16. 12. 10. 09:53
Szia! Ha elmented a játékot, akkor a .save-ben át lehet írni az egységek színét a pályaszerkesztéses
leírásoknak megfelelően. Nem tudom más megoldás van-e.

16. 12. 06. 13:19
Hali! valaki tudja hogy hogyan (milyen fájlban és mivel) lehet átállítani az egyszemélyes hadjáratban a szinünket?

16. 12. 04. 11:07
Sajnos egy jó ideje mindig megfogják a vírusirtók, azért került le.

16. 11. 30. 17:53
swine 2.1-es verziója nem elérhető a letöltéseknél Crying

16. 09. 05. 05:58
Nagyon szépen Köszönöm! Grin egész melóba nyúlpörköltöt fogok készíteni Grin

16. 09. 04. 18:14
Itt van. Ez az eredeti 1.3-as változat, nem nyúltam hozzá telepítés után.

16. 09. 04. 15:30
Arra meg van egy alkalmazás, ExaGear, ami viszi a retro stratégiai játékokat, de csak ha telepítve van.

16. 09. 04. 15:30
A telepített játékra.lenne szükségem , nem a telepítőkre, mert nincs gépem csak androidos telóm.

Archívum

S.W.I.N.E. történetem

S.W.I.N.E. történetem

A következőkben a S.W.I.N.E.-os történetemet olvashatod. Talán túl személyes, túl érzelgős, néha csak jelentéktelen emlékek felvillantásának tűnik, illetve az sem véletlen, hogy az idő haladtával egyre kevesebb az említésre méltó esemény, de ezek számomra a pályafutásom fontosabb pillanatai, amikre a mai napig is többnyire szívesen emlékszem. A történet sok, eddig le nem írt részletet is tartalmaz néhány eseménnyel kapcsolatban.



A kezdetektől a klánok megismeréséig

A S.W.I.N.E.-ról 2001-ben hallottam először. Akkor még nem volt netem, a PC Guru-ban olvastam róla az ismertetőt (ami végül az oldalamra is felkerült), majd a demóját is kipróbáltam. Ezután pár évig nem foglalkoztam a játékkal.

2003-ban újra eszembe jutott, és meg is akartam szerezni. Decemberben ez volt a GameStar teljes játéka, viszont nekem nem innen van meg, de akár innen is lehetne, hiszen ugyanakkor kaptam meg. Akkor kötötték be nálunk a netet, utólag visszagondolva lehet, hogy jobb lett volna akkor elkezdeni a többjátékos módját is.

De nem így történt, hanem egy újabb szünet következett, ami 2004 szeptemberéig tartott. A 13. születésnapom körül támadt egy ötletem, és felmentem a GameSpy-ra. A nevemen nem kellett sokat gondolkozni, ez már előre ki volt találva. Pontosan nem tudom honnan jött, csak arra emlékszem, hogy már évekkel ezelőtt is megvolt, és a neten mindenhol ezt használtam.

Akkoriban mindenki 1.5-tel játszott. Nekem valami miatt csak azzal az exével indult a S.W.I.N.E., úgyhogy nem kellett tovább patchelnem. Emiatt első alkalmakkor álnevesnek is néztek. Pedig nem voltam az. A gépem hiányosságai miatt akkor még a menük háttere nem teljesen látszott, hostokban például meg se jelent, ezért egymáson volt a két chat szövege. Nem volt egyszerű dolog úgy beszélni másokkal, de szerencsére nem tartott olyan nagyon sokáig ez az állapot: 2004 december, 2005 január körül más ez a hiba is csak emlék volt.

Emlékszem az első játékaim közül kettőre:

Az egyik a red rockson zajlott, hárman voltunk. Ketten harcoltak, én pedig a jobb alsó sarokban maradtam, és figyeltem a harcot (vagyis inkább amit pk nélkül láttam belőle: a rakéták nyomát és a szellemeket). Mondogattam is, hogy miket lőttek ki, a másik két játékos nem értette, hogy honnan tudom én ezt. Pedig csak a hangokat és a szellemeket figyeltem…

Egy másik játékban a crosson ketten maradtunk (vagy lehet hogy 1vs1-nek is indult, nem emlékszem már rá). Ellenfelem elvontatta és körbevette az utolsó egységemet, de nem lőtte ki. A játékból egy hosszú beszélgetés lett, de sajnos nem tudom már hogy kivel. Amire viszont emlékszem, hogy a páncélautót a vízbe akartam küldeni, mert tudtam erről a funkciójáról, de arról nem, hogy ehhez a cross partjai túl meredekek.

Amikor kezdő voltam, még nem tudtam, hogy mik azok a klánok. Egyszer fel is mentem „álnéven” (vagyis a rendes nevemen, először és utoljára) és megkérdeztem, hogy „mi az az FP a nevetek előtt?” (akkor az FP volt a legaktívabb klán, amikor felmentem akkor is voltak egy páran). Azt a választ kaptam, hogy „klán te butus”, viszont akkor ettől még nem igazán lettem okosabb. Azt is megkérdeztem, hogy ők miért tudnak atomot venni, mert láttam ezt is valakitől. Jött a válasz, hogy sehogy, csak csalással.

Találkozás Csabával, a csapatomról

Nem sokkal a megjelenésem után, októberben egyesült a S.W.I.N.E. akkori három nagy klánja közül kettő, a KNF és az FP. Ehhez túl sok közöm nem is lenne, hiszen akkor még kezdő voltam, sokan még nem is ismertek, esetleg látásból, de véletlenül pont ott voltam a (gondolom) utolsó egyeztetésnél, és láttam amikor FP Petko és Leo, KNF Riker és Black kilépett, majd visszajöttek mind a négyen KNFP jellel.

Amikor kezdtem, Csaba épp American Idiot néven játszott, így őt ilyen néven ismertem meg. Sokszor játszottunk 1vs1-et, és atomot is gyakran használtunk. Az egyik első játékunk is ilyen volt, mindketten nyúllal voltunk (ő akkoriban mindig, én csak egyszer). A játék vége felé megkértem, hogy ne lője ki az utolsó atomomat, mert elit nyúl atomot még nem láttam (az egyjátékos mód hiánya… egyjátékosban a mai napig nem vittem végig a S.W.I.N.E.-t). Ezt meg is tette, úgyhogy láthattam elit nyúl atomot, le is fotóztam, de sajnos a kép már nincs meg. Később, amikor az NSF visszatért, Csaba nekem is elmondta, hogy ő volt American Idiot, de mivel akkor kezdtem, amikor az NSF épp inaktív volt, ez túl sokat nem mondott nekem.

Ezen kívül is sokat 1vs1-eztünk, elég sűrűn előfordult, hogy csak ketten voltunk fent, vagy csak ketten nem játszottunk. Ilyenkor mindig 1vs1-re került sor, ahol ugyan az eredmények nem voltak túl változatosak, de ez nem számított. Egyszer egy atomos 2vs2-t is sikerült volna játszani, amit már régóta szerettünk volna, de pont akkor romlott el valami az egeremben, így nem lett belőle semmi…


2004. decemberi kép, itt még narancssárgával játszottam, ekkor kezdtem áttérni lilára. Ebben az időben még többet játszottunk az ilyen, ma már elfeledett pályákon is.

Ha már a játékokról írok, a színemet és a csapataimat is megemlítem. Sajnos az első csapataimra nem emlékszem, de arra igen, hogy elég hamar áttértem „a csapatomra”. Akkor is 6 rakival és 5 mozsival játszottam, ahogy most is. Persze voltak idők, amikor más csapatokkal is próbálkoztam, egyik nyáron (azt hiszem 2005-ben) 6 rakis 6 mozsis csapatom volt, 2005 végétől, 2006 elejétől elég sok ideig 5 raki, 6 mozsi, de idén újra visszatértem a 6 raki 5 mozsihoz. Néha játszottam 7-4-es csapatokkal is, illetve egy-két alkalommal az 5-7-eseket is kipróbáltam, de ezek tényleg nem tartottak tovább néhány játéknál. A színeim nem voltak ilyen változatosak. Eredetileg kék szerettem volna lenni, de azt akkor mindig elvették, ezért kerestem egy olyan színt, amit senki nem használt. Így lettem narancssárga. 2004 decemberében a vulkánon láttam WidoWmaker-nél egy lila elit (vagy veterán, erre már nem emlékszem) rakit, ami nagyon megtetszett, akkor határoztam el, hogy a lila lesz az új színem, amire próbáltam áttérni, de akkor még sokszor megszokásból narancssárgával játszottam. Azóta már mindenki csak lilának ismer. Akkoriban még sem a lila, sem a narancssárga nem volt olyan népszerű, ezért nem is nagyon vették el tőlem.

Sokak számára nem újdonság, hogy azok közé tartozom, akik a mozsikat szeretik jobban, nem pedig a rakikat. Ezzel együtt sokkal jobban is tudom őket kezelni. A játékosok nagy része 5 rakival és 6 mozsival játszik, én viszont pont azért választottam a 6 rakis, 5 mozsis csapatot, mert kevesebb mozsival is képes voltam hatékonyan játszani, a rakikkal viszont valamivel ügyetlenebb voltam, így ott jól jött a plusz egy egység. A mozsikra is szoktam három felszerelést venni (kivéve az utolsóra, mert ahhoz már nem elég a 9000 sp), talán ez is hozzájárul a nagyobb hatékonysághoz.

Sokszor mondták rólam, hogy nálam a mozsi hamarabb fejlődik, mint a rakik, amikre valóban számos példa volt. Ez pedig egy érdekes dolog, mivel a mozsik sokkal ritkábban lőnek, és több xp-re is van szükségük a fejlődéshez, a rakik 175-ös szintjével ellentétben 240 xp-től veteránok, és 375 helyett 600(!) xp-től lesznek elitek. Éppen ezért általában már csak a veterán mozsi is elég nagy ritkaságnak számít, az elit viszont igazi kuriózum. Veterán mozsim viszonylag sűrűn volt, sokszor egyszerre több is, elit viszont az előzőek miatt jóval ritkábban. Éppen ezért, amikor először lett elit mozsim rendes játék közben, azt rögtön meg is örökítettem (és persze később a többit is), és egy jó ideig számon is tartottam, amikor néha volt elit mozsim, akkor mindig tudtam, hogy hányadik alkalommal fordul elő ez a ritkaság.


A rám sokszor annyira jellemző veterán és elit mozsik 2010 szeptemberéből.

Az elitezésektől az SP-be való csatlakozásomig

Kezdetben Insane-nel nagyon sokat eliteztünk. Nem emlékszem már, hogy mikor ismertük meg egymást, de arra igen, hogy az egyik első játék után már meg is beszéltük, hogy elitezni fogunk. Akkor még nem voltam semmilyen klánnak a tagja, de mire az elitezésre sor került, már SP lettem. Elég sokáig szinte naponta eliteztünk, ilyenkor rengeteg képet csináltam, ami nem volt rossz döntés, jó ezeket a képeket akár most, több évvel később is elővenni. Az elitezések során az volt a cél, hogy adott egységeket elitté fejlesszünk, majd beállítottuk és lefotóztuk őket. Rengeteg pályán játszottunk ilyet, szinte az összeset kipróbáltuk, azokat is, amelyeken amúgy ritkán fordultunk meg. Az elitezéshez kitaláltunk egy egyedi módszert is, ugyanis szerettük azt elérni, hogy legalább az egyforma az egységeink egyszerre fejlődjenek veteránná, majd elitté is. Többnyire egy-egy atomot állítottunk középre, amit a másikunk körbeállt és lőtt, lehetőleg úgy, hogy az egységek egyszerre tüzeljenek. A lőtt atom mellé vásároltunk szerelőket, néha azt is sikerült kiegyensúlyozni, hogy ugyanannyit sérüljön egy-egy körben, mint amennyit a szerelők javítani tudtak rajta, így nem is igazán kellett hozzányúlni. Persze voltak néha balesetek, sikerült néha kilőnünk az atomot, de ez nem okozott gondot, mert sokszor az átírt exékkel játszottunk, hogy hamarabb lehessen több egységünk. A végén a beállításokat is sokszor megterveztük, így igazán érdekes képek születhettek az elitezésekből.

Elitezések közben egyszer – azt hiszem – Insane mozsi helyett ozy-t írt. Ez az elírás nagyon megtetszett, onnantól kezdve így hívtuk a mozsikat. Később egyre több egységnek adtunk ilyen saját nevet, így jött létre például a tomi (atom), köcsög (raki), buzi (löveg), rovar (tankavdász), dzsipű (pk), ijesztő (nehéz tank). Ezeket az elnevezéseket nem csak elitezések közben, hanem rendes játékok alatt is használtuk, néhányan át is vették őket. Szintén elitezés közben jöttek létre rövidítések az egységek fejlődésére, például vak („veti all köcsög”), eo („elit ozy”)… Ezeket is gyakran használtuk. Az egyjátékos módban gyakran használt kisebb egységek neve sisere lett, de ezt már később találtuk ki. Amikor Insane már nem igazán játszott, akkor is megmaradtak ezek a kifejezések, még nagyon sokáig így hívtuk az egységeket, de aztán erről is nagyrészt leszoktunk.

2004-ben még nem volt annyi klán S.W.I.N.E.-on, mint most. Volt a KNF, az FP (később KNFP), az NSF (ami akkor nem volt túl aktív), és néhány kisebb klán. Ilyen volt a PD is (pusztító disznók volt a jelentése azt hiszem, a jele pedig [>PD<]). Egyik nap Vercetti, aki akkor már PD volt, kérdezte, hogy nem lennék-e én is tag. Szívesen lettem volna, hiszen kezdőként jó lett volna tartozni valahova, de Falcon, a vezető nem igazán volt aktív. Így később, amikor Magyar hívott a nemrég alapított SP-be, a meghívást egyből elfogadtam, majd ott is maradtam szinte a megszűnésig.

2004 vége felé egyesült az SP a PD-vel, így jött létre egy rövid időre az {>SPD<}. Azt hiszem, ez a klánháborúra hivatkozva történt, de abból aztán nem lett semmi. Ez is egy érdekes történet volt, a szétválásról nagyjából az árulkodott, hogy a tagok nagy része visszaírta az SP jelét. Néhány kivételtől eltekintve, akik nagy része a szétválás után végül az SP-ben kötött ki. Ilyen volt Hoffmann is, aki amúgy azt hitte, hogy eredetileg én is PD voltam.

Akkoriban még nem volt annyi külföldi játékos mint most, és kezdőkkel sem volt tele az egész chat. De néhány volt, akik többnyire 1.3-mal, vagy 1.4-gyel kezdtek. Voltunk néhányan, például Szabi, Pumpa, néha Kovi és Leo is, akik ilyenkor előszedtük a régi exéket, és játszottunk velük párat. Így sikerült „felfedezem” (a későbbi NSF) Shadow-t is. 1.3-mal volt fent Pardav néven, játszottam vele párat, kicsit tanítottam is (bár akkor még nem volt túl nagy az én tudásom sem), és mondtam neki, hogy töltse le az 1.5-öt, valamint az SP-be is ajánlottam őt.

Történetek az SP-ből

Mivel az 1.5-ös exe csak magyarul volt elérhető, ezért néhány külföldi is próbálkozott a korábbi verziókkal. Velük is játszottunk néha, ennek azonban megvolt az a kellemetlen hatása, hogy ahányszor megláttak, mindig zaklattak – többnyire privát üzenetekben –, hogy játsszunk velük.


Az eredeti tüskés mozsi.

Később létrejött a KNFP-ben működő spiro mintájára az SPL (legjobbak) csapat Pardav vezetésével, aminek tagja lettem. Az oldal szerkesztéséből is kivettem a részem, bár túl sokat nem dolgoztam rajta. Ekkor került ki a netre először a tüskés mozsim, amit azóta rengeteg oldalon láttam viszont. Akkoriban még nem volt Photoshopom, úgyhogy Painttel voltam kénytelen dolgozni, emlékszem, a tüskéket Excellel kellett forgatnom, ahhoz képest az eredmény szerintem egész jó lett.

2004-ből az utolsó emlékezetes dolog a szilveszteri bajnokság. December 31-én is épp eliteztünk Insane-nel, amikor szólt, hogy Petko szerint „ott lenne a helyem” a bajnokságon. Részt is vettem rajta, bár túl sokat nem tudtam játszani. Az első játékban Leo lett az ellenfelem, akit akkor először tudtam elverni. Ő volt az első KNFP is, akit elvertem 1vs1-ben. A második meccsben Vercettivel kerültem össze, akitől kikaptam, úgyhogy számomra ezzel véget is ért a bajnokság.

2005 januárjában jelent meg a S.W.I.N.E. 1.6-os verziója, ebben már volt valamilyen szintű csalás elleni védelem, és az 1.5-höz hasonlóan csak magyar változat volt belőle. Sokan nem akartak rá átváltani, mert nem a Stormregion csinálta, és nem tudták, hogy lesz-e valamilyen következménye ennek. Akkor még komolyabban „ellenőrzés” alatt állt a játék: mára már eltűnt, de volt egy ChatMonitor nevű „játékos”, aminek feladata a chat ellenőrzése volt. Ekkoriban előfordult például, hogy néhány napra elnémított néhányakat. Később már csak a hosszú flood-olások után dobott le néhány játékost a chat-ről, majd teljesen eltűnt. Végül is mindenki átváltott az új verzióra, és nem lett semmilyen egyéb következménye a dolognak.


A Pardavval kirakott SP jelünk.

2005 januárjában volt az is, amikor Pardavval ice-floen eliteztünk, és az elitezés végén kiraktuk az egységeinkből az SP jelét. Ekkor csináltam az első 1280×1024-es felbontású képemet, mert az akkori (még hagyományos, CRT) monitorom csak 60 hertzen bírta azt a felbontást, amit már akkor sem nagyon bírtak a szemeim. A kép fel is került a swineking galériájába, ahol a mai napig megtekinthető.

Abban az időben Csaba és Swallow gyakran álneveztek, olyan is előfordult párszor, hogy kihívtak játékosokat vagy klánokat. Így történt ez ekkor is, bár akkor még nem tudtam, hogy ők azok. A nevükre már nem emlékszem pontosan, csak arra hogy videokártyák voltak. Red rockson játszottunk ellenük 3vs2-t Robbittal és Adammal. Nagy nehezen elvertük őket, a játék után az mondták, hogy ez csak nekünk sikerült. Bár túl nagy dicsőség nem volt, mert mi mégis csak eggyel többen voltunk.

2005 februárjában a swineking vendégkönyvében kisebb vita alakult ki arról, hogy az NSF vagy az SP a jobb klán. Nem tudom, hogy ki és miért kezdte, hiszen egyértelmű volt, hogy az NSF a jobb. A vége pár oldalnyi vita után egy SP vs NSF meccs lett: Csaba, Swallow, Kisláb vs Pardav, Nyul, Hede. Természetesen kikaptunk, de utána lenyugodtak a kedélyek, legalábbis ebben a témában.

2005 áprilisában Magyar helyettesválasztást akart tartani az SP-ben. A jelentkezők közül a játékbeli tudás alapján választott volna, az lett volna a helyettes, aki a játékban a legjobb eredményt éri el. Úgy éreztem, hogy van esélyem, hiszen akkor az SP-ben nem sokat voltak jobbak nálam. Többen komolyan vették a helyettesválasztást, például Shadow és Gery is azt mondta, hogy ha nem ők kapják meg a címet, akkor kilépnek a klánból. A választás mindig csak tolódott, hol Magyar nete nem működött rendesen, hol valaki nem ért rá. Aztán egyszer csak, úgy emlékszem, hogy volt egy játék, de azt se fejeztük be valami miatt, és végül az egész választásból se lett semmi, mert előkerült Elektro, azaz Swallow, és ő kapta meg a címet.

Klánváltás, új korszak kezdődik, immár az NSF-ben


2005. április 21: Ezen a napon lettem NSF, ez az egyik első NSF-es játékom, ahol Csabával rögtön egy színnel is voltunk.

2004 október óta, szóval körülbelül a megalakulás óta az SP klán tagja voltam. 2005 áprilisában már elég sokan ismertek, én is ismertem szinte mindenkit. Egyik este Leo és Petko behívott egy hostba, ahol megkérdezték, hogy lennék-e KNFP. Igent mondtam rá. Másnap Csaba megkeresett, hogy felvenne az NSF-be, úgyhogy szinte egyszerre kaptam meghívást az akkori legjobb klánokba, a KNFP-be és az NSF-be. Pár nappal korábban a swinekingre írtak a nevemben, ami szerint „kaptam egy jó ajánlatot az NSF-től”, ami később tényleg meg is valósult. Később tudtam meg, hogy Csaba azt hitte, én írtam azt az üzenetet. Kértem egy kis gondolkodási időt, aztán végül az NSF mellett döntöttem, így körülbelül egy napig voltam KNFP, de sose mentem fel S.W.I.N.E.-ra KNFP-s névvel, NSF-essel viszont az elmúlt jópár év alatt annál többször. Először még sokan csodálkoztak (például a swineking vendégkönyvében Magyar: „Hede KNFP? Na ne! Ezt nem hinném!” vagy Venkejenc (egy kis kitérő: csak évekkel később esett le, hogy mit akar jelenteni a neve) amikor először látott a játékban: „Jól látom?”), de aztán „megszokták”.

Mikor NSF lettem, Csabával játszottunk néhányat. Ezek között volt egy 1vs1 is az első segélyen, ahol először sikerült őt elvernem. Meglepett a dolog, kérdeztem is, hogy mindent beleadott-e, persze mondta hogy nem. Utólag visszagondolva tényleg lehet, hogy hagyta magát, bár elég nehezen ment a dolog. Utána játszottunk még egyet, ott már rövid idő alatt kikaptam.

Az egy szín az NSF-ben elég nagy hagyományokkal rendelkezett. Csabával is rengetegszer voltunk egy színnel, az ő színe a fekete, az enyém a lila volt, így a „h l?” és „h f?” kérdések mindennaposak voltak a hostokban. Mivel az egy színhez szerencse vagy összeszokottság szükséges az időzítés miatt, ezért néha problémát okozhat, de nálunk ezzel nem volt gond, sokszor szinte azonnal, egy-két kattintás után sikerült, hiszen a napi rutin részévé vált. Persze nem csak vele, hanem még elég sokakkal, például Renegate-tel, Psychotic-kal, Fighter-rel is sokat játszottunk egy színnel.

2005 tavaszán egyik nap MSN-en behívtak egy beszélgetésbe, aminek csak NSF-ek voltak a résztvevői. Csaba kitalálta, hogy mindenki válasszon valamilyen malac kezdetű nevet magának, és úgy menjenek föl S.W.I.N.E.-ra. Sajnos én kimaradtam belőle, mert csak utólag láttam a beszélgetést, de így legalább mindenkiről tudtam hogy ki. Később Leoval és Xerllel kitaláltuk, hogy a malacok mintájára mi lehetnénk nyulak. Így lettünk Rambonyul, nyulporkolt és nyulevo. Közben összefutottunk Csabával is, aki azt hitte rólam, hogy Kisláb vagyok. Akkor amúgy én voltam az egyetlen, aki minden malacról és nyúlról pontosan tudta, hogy valójában ki is volt.

Az első nyár a S.W.I.N.E.-on


1vsx 2005 márciusában a forráson. Talán ezen a pályán játszottunk a legtöbbet, a 2vsx-et inkább Répafalván játszottuk.

2005-ben Acél kitalált egy új játékmódot, az 1vsx-et. Csinált hozzá négy pályát, ahol általában középre lerakott rengeteg védő egységet, és a hostnak ezek segítségével kellett védekezni a támadók ellen. Eleinte sokat játszottunk ebben a módban – főleg Répafalván és a forráson – bár a hostnak ez kevésbé volt érdekes. Kitaláltuk, hogy lehetne 2vsx-ezni, azaz a hostnak is lenne egy csapattársa és így nem lenne olyan unalmas a játék neki sem. Így már több esélye volt neki is, és a támadóknak is nehezebb lett a dolga. Elég sok 2vsx-et is játszottunk abban az időben, ez a mód is érdekes volt, és mivel itt használtunk atomokat is, kicsit más volt a sima rakis-mozsis játékokhoz képest.

A másik két 1vsx-es pályán, Pigsburg-ön és a radaron kevesebbszer játszottunk. Pigsburg-gel kapcsolatban egy emlékem van: az egyik épületben van egy atomja a védőnek, azonban ahhoz, hogy ez látható legyen, szét kell lőni azt az épületet. Én erről nem tudtam, így eléggé értetlenül álltam előtte, hogy milyen atomomat említik a többiek, amikor játszottunk. Aztán persze kiderült, hogy miről is van szó.

Amikor kezdtem a játékot, és még az utána következő jó néhány évben is, az elévevés, belevevés, vontatás teljesen természetes volt. Ezeket a ma már szivatós játékba tartozó elemeket szinte mindenki használta, kevés kivételtől eltekintve. Mivel ezt láttam, ezért én is elkezdtem őket használni, de ez nem tartott sokáig, pár hónap után rájöttem, hogy ez nekem nem igazán megy, és amúgy is zavaró, ha ilyenek miatt veszít az ember egységeket. 2005 nyarán kezdett ez igazán zavarni, akkor próbáltam elérni, hogy ne, vagy kevésbé játsszanak így mások is, de túl sok eredményt nem értem el ebben az ügyben. Nagyon sokáig zavart ez a stílusú játék, akkoriban még ez volt az egyik legnagyobb problémám. Később azért sikerült kisebb sikereket elérni, sokan tudták, hogy a tiszta játékot szeretem, ezért például amikor Csabával 1vs1-eztünk, ő is szinte mindig tisztán játszott ellenem. Ahogy telt az idő, úgy ritkult a szivatós játékok száma, ma már normális esetben mindenki tiszta játékot szokott játszani. A társaság, a játékosok túl sok dologban nem fejlődtek 2004 óta, ez szinte az egyetlen, amiben jobb a helyzet, mint amikor kezdtem.

Volt még egy dolog, ami némileg zavart játék közben. Ha kilépett valaki valami miatt, az egységei ottmaradtak a pályán. Ha nem állította őket visszalőre, akkor az ellenfelek könnyűszerrel szerezhettek xp-t ezeknek a kilövésével, amit nem igazán díjaztam. Próbáltam tenni ez ellen is, viszonylag kevés sikerrel. Később ez a törekvésem is elhalványult.

Egy másik hasonlóan zavaró tényező az álnevezés (vagy ahogy sokan régen írták, „állnevezés”). Sokan rengeteget álneveztek, például Csaba és Swall nem kevés klánt is alapítottak így, vagy bújtak bele számos régi játékos bőrébe. Többen sokszor csak úgy játszottak álnéven, az álnevezések többsége ilyen volt. Voltunk viszont néhányan, akiknek ez nem annyira jött be, így például Leo vagy én szinte mindig rendes néven játszottunk, nem szórakoztunk minden nap más néven. Régen, amikor kevesebb játékos volt, de mindenki jól ismerte a többieket, ez nem volt akkora gond, mert sok esetben már a névről tudni lehetett, hogy kiről van szó. De ha névről nem is, játékstílusról, vagy pár mondat után is elég sokszor rájöttünk, hogy kivel játszunk. Ez is megváltozott később. Amikor a Stormregion ingyenesen elérhetővé tette a játékot, rengeteg kezdő érkezett. Eléggé felhígult a társaság, már közel sem ismertünk mindenkit, és a normális játékosokat rengeteg kevésbé normális váltotta fel. Évről évre elég sok nagy név tűnt el, akik helyett nem érkezett normális utánpótlás, így a társaság egyértelműen egyre rosszabb és rosszabb lett.

Eljött a nyár, véget ért az iskola, mindenkinek még több szabadideje lett, és ez a S.W.I.N.E.-nal töltött időből is kiderült. A 2005-ös volt az első és egyben a legjobb nyár – legalábbis a játékok szempontjából biztosan. Akkor a nyár azt jelentette, hogy mindenki rengeteget volt fent, és az akkor még nagyon jó társasággal még többet lehetett játszani, mint iskolaidőben. Gondtalan, problémamentes időszak volt ez. Abban az időben ez biztosan nem úgy tűnt, de utólag visszagondolva inkább száz olyan probléma, mint a mai társaság… Sok új játékos kezdte el a S.W.I.N.E.-t azon a nyáron, azok közül is akik később sokat tettek a játékért.

Nyáron már egyre jobban zavart az addigi netem lassúsága, és az, hogy több résztvevővel lehetetlen volt lagg nélkül játszani, ezért szolgáltatót váltottunk, körülbelül egy hónapig T-Online-os netem volt. A sebességgel már nem volt gond, viszont azzal, hogy nem volt korlátlan a le- és feltöltés, már igen. Ezért visszatértünk az eredeti szolgáltatóhoz, ahol közben elérhetővé vált egy 1536/384 kbit-es csomag is. A szolgáltatóváltások miatt itt volt egy körülbelül két hetes szünet, ami nem olyan hosszú idő, de akkor mégis annak tűnt, hiszen naponta rengeteget voltam fent S.W.I.N.E.-on. Ekkortól volt amúgy elég hosszú ideig a 82.79.96.86-os IP-m (és előtte a 82.79.97.104 – bár ezekre gondolom kb. senki nem emlékszik rajtam kívül).


Egy robbantgatós, elitezős játék Fighterrel.

Nyárra Insane egyre ritkábban játszott, kevesebbszer eliteztünk. Ekkor játszottam nagyon sokat Fighterrel. Eleinte csak sima játékokban, majd később vele is sokat eliteztünk, és más érdekességeket is próbálgattunk. Egyszer például FighterHede és HedeFighter néven játszottunk, senki nem tudta hogy melyikünk ki. Az elitezések mellett sokszor robbantgattunk is, néha túl sok aknát is sikerült felrobbantani. Így fordult elő az is, hogy az akkor még nem túl jó gépem hosszú percekig töltött, amíg folytatni tudtuk a játékot. Ezekről a játékokról is rengeteg képet csináltunk, néha Fighter képei elég érdekesen sikerültek, sokról hiányzik ez-az (a talaj, az egységek, néhány objektum).

A Stormregion ajándéka, pályaszerkesztés, weboldalak

2005 decemberében a Stormregion oldalán megjelent egy S.W.I.N.E.-nal kapcsolatos hír, és pár nappal később ingyenesen elérhető lett az angol, német és francia verziója a játéknak. Ezzel együtt kiadták az utolsó hivatalos patch-et, az 1.9-et. Ekkor foglalkozott utoljára a Stormregion a S.W.I.N.E.-nal „fejlesztés” szempontjából. A verzió tesztelésekor lehetett látni néhány Stormregion-ös tagot GameSpy-on, az 1.9-ről írtak valamit, amit akkor még nem értett, aki látta, de pár nappal később már minden világossá vált.

December 31-én ismét a S.W.I.N.E.-é volt a főszerep, nem vagyok az a bulizós fajta, úgyhogy itthon voltam. 2004 utolsó játéka egy elitezés volt, a 2005-ösre sajnos nem emlékszem. 2006-ban az első host az enyém volt, az aranyparton játszottunk. Aztán ennek később folytatása is lett, mostanáig szinte az összes első host az enyém volt, ha máskor nem is, ilyenkor azért mindig felmentem játszani néhányat.

2006 januárjában Swallow rendezett egy bajnokságot, ahova szavazás útján lehetett bekerülni. Akikre a legtöbben szavaztak e-mailen keresztül, azok jutottak be. Köztük voltam én is, ez volt a 2004-es szilveszteri kupa utáni első bajnokság, amiben részt vettem, viszont itt sem értem el túl sokat, elég hamar kiestem.

2006 tavaszán Gergov a swineclub-on közzé tett egy leírást a pályaszerkesztéshez. Kíváncsi voltam rá, egyből le is töltöttem. Elsőre túl sokat nem értettem belőle, de aztán próbálkoztam. Kisebb dolgokat már meg tudtam változtatni a pályán, de például az új objektumok elhelyezése még hónapokig gondot okozott. Első pályám a Ruins of Apocalypse lett, amit Csaba kérésére csináltam. Eléggé látszik rajta, hogy akkoriban még elég hiányos volt a tudásom, ma már ilyen pályát biztos nem adnék ki a kezeim közül, de akkor ez volt a maximum. Utána készült még néhány egyszerűbb pályám, a holiday, a szeméttelep és a téli erdő. Ezek sem voltak többek az alappályák átalakításánál. A holiday megért egy második verziót is, amiben kisebb változások voltak csak: a foltok lekerültek a pályáról, készült egy új minitérkép is, és végre tudtam új objektumokat is lerakni rá (a dömpert és az ufót). Terveztem még néhány átalakított pályát, például jeges vulkánt, de aztán úgy döntöttem, hogy nem csinálom meg őket. Azt hiszem, hogy nem volt rossz döntés, mert tényleg csak a helyet foglalták volna.

2006 júniusában Csaba kinevezett helyettesnek az NSF-ben. Előtte is sok dolgot megbeszéltünk, de onnantól kezdve szinte mindent együtt csináltunk. Már körülbelül akkor megtudtam, hogy 2007-től én kapom meg a vezetést, ami akkor eléggé meglepett, hiszen Swallow már régebb óta helyettes volt, azt hittem ő lesz az új vezető. Ezen a nyáron Csabával rengeteget 1vs1-eztünk, 2004 után újra, de ez már „többet ért”. Ekkor voltam talán a legjobb formámban, sokszor már én is nyertem az 1vs1-ek során.

2006 nyarán, amikor még Red aktív volt, egyik nap megkeresett, hogy nem szállnék-e be egy oldal szerkesztésébe, amit Swall és ők kezdtek el. Igent mondtam rá, és ebből lett a gportálos swineclub. Kezdetben nagy volt a lelkesedés, elég hamar elkészült az oldal, és sok tartalom is került rá. Néhány dolog ebben a projektben befejezetlen maradt. Red kitalált egy új játékmódot, amihez nekem kellett volna a pályát megcsinálni. El is kezdtük, de aztán amikor már szinte egyfolytában ezzel zaklatott, meguntam, és össze is vesztünk. Nem volt túl nagy konfliktus, de ahhoz talán elég volt, hogy az oldal végét jelentse. Egy film készítését is tervezte Red, pontosan nem tudom, hogy mit akart, csak néhány részletre, például az „izgalmas csatajelenetek”-re emlékszem. De aztán ezek sem készültek el. Az első pályázatig rendben volt minden az oldallal, aztán valahogy abbamaradtak a frissítések, senki sem foglalkozott már az oldallal. Néhány hónappal később én még rendbetettem, de se Swall, se Red nem nyúlt többet hozzá.


A lila vegyes egység.

A swineclub-os pályázat épp elkezdődött, megcsináltam hozzá a háromcsövű lila mozsimat, és épp Red-del beszéltünk MSN-en, amikor egyszer csak egy pukkanás után kikapcsolt a gépem. Tönkrement a tápegység, így ismét kényszerpihenő következett. A régi gépemet ugyan tudtam használni, de az sokra nem volt alkalmas. A net nem működött rajta, mert akkor még a szolgáltatónál be kellett volna jelenteni, hogy más gépen használnánk, de arra a megint csak rövid időre, ami akkor hosszúnak tűnt, nem lett volna érdemes. De azért arra jó volt a régi gép, hogy a pályázatra egy másik képet tudjak csinálni. Ez lett az oldalamon is megtalálható „lila vegyes egység”. Úgy gondoltam, hogy ezzel könnyen megnyerhetem a pályázatot, ami így is lett, de nem voltam biztos benne, hogy mire elkészül a gépem a nevezés még tartani fog. Aztán végül is tartott még, így nem volt vele problémám, és S.W.I.N.E.-ra is újra fel tudtam menni.

2006 nyarán létrehoztam az oldalamat. Nem ez volt az első, mert 2004-ben egy ideig próbálkoztam én is a gportálon, de aztán pár hét után töröltem az oldalt anélkül, hogy bárkinek is mutattam volna. Akkoriban még szinte mindenki a gportálon csinált magának vagy klánjának oldalt, alig néhány más szolgáltatónál lévő oldal volt. Ilyen kivétel volt a swineclub, az FP oldal és Szabi oldala. Sose szerettem az átlagot követni, ezért én is arra gondoltam, hogy nem gportálos oldalt fogok csinálni, hanem valami mást. Így az extrás tárhelyemre (ami már megvolt egy ideje, csak nem használtam) feltelepítettem a PHP-Fusiont. Később kiderült, hogy ez nem volt rossz döntés, onnantól kezdve egyre többen tértek át a gportálról extrára, atw-re. Eleinte szinte naponta frissült az oldal, mindig voltak új ötleteim. Mondjuk egy szinte üres oldalra nem nehéz új tartalmat felrakni. Ma már jóval ritkábban kerül ki új tartalom, de így is ez lett az egyik legnépszerűbb S.W.I.N.E.-os oldal.

Az utolsó hónapok Csabával

Júniusban az NKB kihívta warra az NSF-et. Már a kihívás is 4vs2/3-ről szólt, ahol Csabát („APOKLYAPSE”) és engem vártak (és még Renegatet „ha hárman tudunk menni”), de Csaba Swallal akarta őket elverni. Aztán végül is én is játszottam a waron, és hárman vertük el őket. Nem jelentettek túl nagy gondot, az egyik játékban elkezdtek védeni, de szinte veszteség nélkül győztük le őket (Csaba mondta is, hogy „2 a halál szélén, pedig csak Hede harcolt még” – mondjuk tényleg nem voltak túl nehéz ellenfelek).

Nyáron tovább foglalkoztam a pályaszerkesztéssel, 2006 augusztusában több pályám is készült: a havas domb és a sivatag. Ezek a pályák már egyéni domborzattal rendelkeznek, de még mindig van bennük elég sok hiba. A havas dombot egy nap alatt csináltam meg, ahhoz képest szerintem nem lett rossz, bár a domborzata kicsit egyszerű. A pályáim közül talán a sivatag a legnépszerűbb, aminek az elnevezése talán nem a legszerencsésebb. A neve alapján 6 személyes lett, de szerintem ahhoz elég kicsi, bár mostanában elég sokat játszunk rajta 6-an vagy annál többen.

Szeptemberben készült el a Leoland, ami Swallow ötlete volt. A pálya kicsit kilóg a sorból, mert ez is átalakítás, ezért inkább a régebbiekre hasonlít, de a domborzatot kicsit (tényleg nagyon kicsit) átalakítottam itt is.

Ezek után úgy gondoltam, hogy csinálok egy pályát, ami összetettebb lesz az eddigieknél, és nem csak egy-két nap munka van vele. Így kezdtem neki a repedésnek, amin jóval tovább dolgoztam, mint az előző pályáimon. Év végén kezdtem el, december közepe felé el is készültem vele, így megvártam a kiadással a karácsonyt.


Csaba S.W.I.N.E. történelmének eleje.

Novemberben Csaba elérhetővé tette a S.W.I.N.E. történelmét, és az In Memoriamot az oldalán, amivel már tényleg a visszavonulását készítette elő. Sajnos ez már egy ideje nem elérhető az oldalán, így nem tudja mindenki megnézni, de néhány játékosnak elküldte az eredeti változatot, úgyhogy nem veszett el véglegesen.

Az NSF új vezére

2007. január 5-én, 5 év után Csaba abbahagyta a S.W.I.N.E.-t. Ezt viszonylag sokan tudtuk már előre, mégis elég „hirtelen jött”. Ekkor vettem át az NSF vezetését is. Innentől kezdve Csaba még elég sokáig figyelemmel követte az eseményeket, ott volt a S.W.I.N.E.-os találkozón, az MSK-s fórumban is aktív résztvevő volt, frissítette az oldalát, jelen volt az NSF oldalán is. MSN-en is sokat beszéltünk, de aztán egy idő után ő is kezdett egyre ritkábban megjelenni, és végül szinte teljesen eltűnt.

Az NSF vezetését 2007-től kaptam meg, Csaba visszavonulása után. Sajnos a nyomába sem tudtam érni klánvezérként, belőlem hiányzik az, ami benne megvolt, én nem vagyok jó vezető. Sokkal jobban szeretem, ha van kivel megbeszélni a dolgokat, sőt, ha kicsit irányítanak, az sem mindig baj. De mivel Csaba 2007 közepétől teljesen eltűnt, magamra maradtam ilyen szempontból, ami meg is látszott az NSF-en. Nem vettem fel új tagokat, mert nem igazán tudtam, hogy kiket kéne választani. Sokszor úgy éreztem, hogy nincs senki, aki megfelelne, és kicsit tartottam is tőle, hogy Csaba nem lenne elégedett a döntéseimmel. Ennek ellenére az NSF úgy-ahogy elvolt, de sajnos túl sok érdemlegeset nem tudtam hozzátenni a klánhoz. A tagokat sem igazán tudtam megtartani, Swallow már rögtön Csaba visszavonulásakor kilépett, hogy megalapítsa a BIF-et. Sajnáltam a dolgot, hiszen egy értékes tagot veszített az NSF, de már nem tudtam mit tenni ellene. Később Jason hagyta ott az NSF-et, de ő még annyit sem volt képest megtenni, hogy szóljon a távozásáról, vagy legalább rendes néven játsszon tovább, ugyanis álnéven lépett be az RSR-be…

Mióta Csaba visszavonult, az NSF nem warozott semelyik klánnal sem. Túlságosan nem erőltettem, hiszen tudtam, hogy elég nagy esélyünk lenne kikapni: a tagok nagy része elég esetlegesen játszott, így ha éppen valaki nem volt aktív, nem lehetett elvárni tőle, hogy hirtelen a legjobb formájával kerüljön elő. Ezen kívül én is sokszor kerültem elég gyenge formába, viszont érdekes módon sokszor sikerült olyan jó formába lendülni – akár csak egy-egy játék erejéig is –, amikor szinte verhetetlen voltam. Erre legjobb példa az, amikor egyszer egy többszemélyes játékban, ahol Csaba is ott volt (nem tudom már mikor, de abban biztos vagyok, hogy a visszavonulása után volt már), összekerültem Boy-jal. Úgy sikerült elverni, hogy szinte nem lőtt ki egységet. Hiányzott a klánból az összetartó erő, a motiváció a tagoknak, hogy ne csak néha vegyék elő a S.W.I.N.E.-t, hanem rendszeresen játsszanak vele. Ennek ellenére kaptunk kihívásokat (az RSR-től, azt hiszem később a BIF-től is, a DHF-től, sőt még az NGR-től is), amiket kénytelen voltam elfogadni, hiszen a legrégebb óta működő, egyik legelismertebb klán nem teheti azt meg, hogy visszautasít egy wart. Ilyenkor próbáltam készülni, szólni néhányaknak, edzéseket szervezni, mert ha a kihívások megvalósultak volna, akkor sokszor még az sem biztos, hogy lettünk volna elegen az ellenfelekhez képest. Egyik kihívásból sem lett – utólag mondhatom, hogy szerencsére – semmi, az első megkeresés után többször nem került szóba a téma egyik klánnal sem.

2007 márciusában Darálóval írtunk a pályaszerkesztéshez egy második leírást, ami talán érthetőbb és néhány dologgal bővebb is, mint Gergov leírása. Alapjaiban viszont nagyjából megegyezik, ezért utólag már úgy gondolom, hogy nem volt a legjobb ötlet kiadni. Túl sok olyan érdemi újdonság nincs benne, ami miatt érdemes lett volna kiadni.

A HSF-jelenség

2006-2007-ben volt aktív a HSF, azt hiszem róluk mindenképp fontos szót ejteni ebben a történetben is, már csak azért is, mert sok velük kapcsolatos dologban érintett voltam. Számomra elég hirtelen jött a dolog, a fórumok, bajnokságok, szavazások, a mindenféle adatgyűjtés, a régi dolgok felderítése, a belső fórumos titkolózás… de mindenki nagyon pozitívan állt hozzá, főleg Leo, ő talán túlságosan is, engem meg úgy igazán nem izgatott, gondoltam majd lesz valami nélkülem is. Később meghívtak a tiszti kaszinójukba – ahol inkább olvastam mint írtam –, majd a klánszövetséges fórumba is. Sorra csatlakoztak a klánok a szövetséghez, egyszer Panzerkiller tőlem is kérdezte, hogy az NSF csatlakozásának van-e esélye. Úgy gondoltam, túl sok nincs, mert sok hasznát még mindig nem láttam, és az NSF „függetlenségét” sem akartam feladni, de azért azt mondtam, hogy van, így legalább hamarabb szabadultam. Ez alapján írta később, hogy hamarosan csatlakozunk… hát, ez nem igazán jött be neki. Leo és Panzerkiller között közben időnként előkerült egy-egy konfliktus, egyszer Panzerkiller megpróbált többek között engem is maga mellé állítani, MSN-en hangolt volna Leo ellen, de ez sem sikerült neki. Úgy tűnik, optimistábban állt a dologhoz a kelleténél – Leot kezdettől fogva ismertem és mindig is jóban voltunk, mégis mire számított? Később a fórumon kialakult egy komolyabb vita, amiből én elég furcsán vettem ki a részem, sikerült is összeveszni Magyarral, de gondoltam írok majd komolyabb hozzászólásokat is, egy egyoldalas véleményt a kiképzőfklánjukról, az SG-ről meg is írtam, de aztán elraktam magamnak, aztán többször nem vettem is elő. Az egész vége a szövetség feloszlása, a HSF eltűnése lett, ezért azt hiszem, mindenképp jó döntés volt, hogy nem csatlakozott az NSF.


A S.W.I.N.E.-os találkozón mindenki kapott ilyen névjegyet, hogy megismerjük egymást.

Panzerkiller és a HSF ténykedései között minden bizonnyal a S.W.I.N.E.-os találkozó a legnagyobb jelentőségű. Ezt az eseményt már jóval korábban elkezdték szervezni, és kellett hozzá Leo is, ő is kivette a részét a szervezésből. Mindenki izgatottan várta, a Stormregion is képviseltette magát, és végül jól is éreztük magunkat. Érdekes volt a sok játékost személyesen is megismerni valamilyen szinten. Néhányan elég sokat játszottak, én csak kettőt, egyet Robbittal, egyet Csabával. A Csaba elleni játékot sokan figyelemmel követték. A további játék helyett inkább a kerekasztal-beszélgetés választottam. A találkozó végén volt egy kis licitálás is, Csabával Kovinak segítettünk „megvenni” egy kulcstartót.

A S.W.I.N.E.-os találkozó kapcsán kiderült, hogy Csaba pont ott lakik, ahova én iskolába jártam (még az udvarra is ráláthatott a házból), így találkoztunk még néhányszor. Túl sokszor nem, de amikor igen, akkor szóba került természetesen a S.W.I.N.E., illetve egyéb dolgok is.

Újra nyár van

Mivel az NSF oldalon már közel egy éve a zöld-fehér dizájn volt elérhető, Csaba úgy döntött, hogy változtatni kéne. Ebből a változtatásból lett a zöld-fekete kinézet. Ő tervezte, én hoztam a technikai megoldásokat, és egyéb segítségeket. Elég sok aloldalt én készítettem el, például a klánoknál vagy az egységeknél. Ekkor már Csaba nem S.W.I.N.E.-ozott, de még egy ideig aktív volt, így szinte semmi sem változott a visszavonulása óta. Az oldal végül elkészült és nagy sikert aratott.

Amíg Csaba aktív volt S.W.I.N.E.-on, és még utána is elég sokáig, az oldalával is rengeteget foglalkozott. Elég sokszor kapott teljesen új dizájnt az oldala, és ezekben én is sokat segítettem. Nem a képszerkesztésben, hanem a technikai megoldásokban, például abban, hogy ne csússzon szét az oldal, vagy a rollover-es képeket is én kezdtem el használni. Amikor egy újabb oldallal elkészült, mindig én teszteltem, mert én nem csak ránéztem, hanem szinte mindent végignéztem rajta, így az apróbb hibákat is észrevettem.

2007 júniusában komolyabban is elkezdtem foglalkozni a mentések szerkesztésével. Ekkor került végleges állapotba az eddigi egyelten mentésem, a War of the Greatest Warriors. Nem lett túl nagy szám, elég egyszerűen teljesíthető, mégis sokaknak tetszett, aminek nagyon örülök. Amikor csináltam, készült egy másik, végül be nem fejezett mentés is. Új domborzatú pályán lett volna, annyira emlékszem belőle, hogy a kastély objektumot használtam benne, és hogy rengeteg elit rakétás és mozsár volt benne az ellenfél.

Nyáron kaptam egy Power Point-os prezentációt a PSP klánról. Tele van túlzásokkal, ömlengéssel a klánról, ami már alapból nem tetszett, ehhez jött még a PSP-ről alkotott, nem kifejezetten a legpozitívabb véleményem is. Egy hirtelen jött ötlet alapján kiraktam az oldalamra egy pár perc alatt írt hírt, amiben linkeltem ezt a bemutatót (utólag elolvasva talán nem ez volt a legjobb megoldás, de végül is a véleményem a prezentációról most is hasonló, a PSP-ről meg… hát… nem a kedvenc klánom az biztos, de a mai társaságnál azért talán jobbak voltak). Sokaknak tetszett, az érintetteknek persze nem, írtak rólam egy-két helyen ezt-azt, de tulajdonképpen nem kevert túl nagy port a dolog.


Ez lenne az NSF pálya. Talán egyszer még valamilyen formában befejezem.

2007 augusztusában újra belefogtam a pályaszerkesztésbe, elkezdtem az NSF pályát. Ugyan az FP pályája már nagyjából egy éve elkészült, én is szerettem volna egy pályát az NSF-nek. Hasonlóan az FP-éhez, ez is tartalmazott volna egy NSF „feliratot”, viszont mindenképp szerettem volna, ha a pálya jól használható, a dizájn nem kerül előtérbe a játszhatósággal szemben. Egy olyan pályát akartam készíteni, ami mindenkinek tetszik, és nem jut arra a sorsra mint a többi új pálya, hanem játszanak is rajta. Elég sokat foglalkoztam vele, rengeteg objektumot raktam le rá, a domborzatot is többször átalakítottam, Csabának is mutattam, de aztán egy idő után nem foglalkoztam vele tovább. Az NSF-ek közül sokan szerettük a desert-et, jellegében arra hasonlít az NSF pálya is. A félkész pálya még mindig megvan, egyszer talán újra előveszem és befejezem.

NSFP bázis

2007 őszén, több közös edzés és Renegate ötlete alapján hoztuk létre az NSFP bázist. Előttünk volt mintának az SG, de én úgy gondoltam, hogy valami egészen mást kéne csinálni. Nem igazán tetszett benne az, hogy játékra szinte semennyire nem tanították meg benne a kezdőket, csak néha egy-egy edző játszott velük párat. Ezért kitaláltuk, hogy mindenkinek legyen egy személyi edzője, ez egyrészt azért is jó, mert így tudja az edző, hogy a tanítványa milyen szinten van, másrészt látja a fejlődést is, és nem kell mindig új embereket megszoknia egyik félnek sem. A bázis, amelynek célja az FP és NSF utánpótlásának nevelése volt, sikeresen elindult, elég sok taggal, az én legeredményesebb játékosom Yamaha lett. Ő is lelkes volt, én is, így vele szinte naponta tudtunk játszani, játék után mindig megbeszéltük a hibákat, adtam neki tanácsokat, egy kis elmélet is szóba került. De aztán néhány hónap múlva elfogyott ennek is a lendülete, túl sok lett a tag. Az is kifejezetten rosszul érintett, hogy Yamahát az edzések közepette – aminek az NSF-be vagy FP-be való bejutás lett volna a célja – elcsaklizta előlünk az RSR. Végül ez a kezdeményezés is sok másik jó ötlet sorsára jutott, és feledésbe merült…

Ahogy 2006 Csabával, úgy 2007-ben Swallal 1vs1-eztünk elég sokat. Itt már nem az volt a cél, hogy engem tanítson, eddzen, hanem mindkettőnk szempontjából jól jöttek ezek a játékok. Meglepő módon a meccsek többségét én nyertem, sokszor Swall elég kevés egységet lőtt ki. Erre én sem számítottam, azt hittem, sokkal jobb nálam. Gondolom ő se erre számított, mert elég sokáig rendszeresen hívott játszani. Egyszer mondta azt is, hogy nem baj, ha őt elverem, de legalább Magyart is verjem el. De erre nem került sor, mert nem hogy 1vs1-ben, de több résztvevős játékban sem igazán futottunk össze.

S.W.I.N.E.-on mindig nagyon aktív voltam, az első években szinte mindig fent voltam, ha épp ráértem. Ez 2008 körül kezdett megváltozni, akkor már gyakran ha fent is voltam, csak vártam arra, hogy jöjjön valaki, akivel lehet játszani, vagy épp fent sem voltam.

2007 végén Boy úgy döntött, hogy kihívja az összes említésre méltó klánt warra. Ebből az NSF sem maradt ki, 2008 januárjában lett volna a megmérettetés. Mivel az FP-t is kihívta, úgy döntöttünk Leoval, hogy közös edzésekkel készülnénk a warra. Ezek nem voltak túl sikeresek, túl sokan nem vettek rajta részt, viszont az időpont egyre csak közeledett. A PSP és az FP elleni wart megtartották, mindkettőt megnyerte az RSR. Menet közben az NSF elleni war szerencsére elfelejtődött, a sikertelen készülés miatt egy szinte biztos vereséget sikerült így elkerülni.

2008-ban fordul elő először az is, hogy a S.W.I.N.E. föl sem volt telepítve a gépemre. Aztán persze később visszaraktam, azóta újra nem „felejtem el” a telepítést, de aktívabb nem nagyon lettem. Emiatt az inaktívság miatt sajnos szinte teljesen emlék nélkül teltek el ezek az időszakok, utólag nem jut igazán eszembe több említésre méltó esemény 2008 első feléből.

Klánháborúk

Régen elég sok pályán játszottunk, olyanokon is, amiket később szinte sose vettünk elő. 2008-9-re már szinte mindenki csak a dune-n tudta elképzelni a normális játékot, és ez eléggé elkezdett zavarni. A S.W.I.N.E.-nak rengeteg jó pályája van, a Stromregion-ösök és a később, egyéb játékosok által készítettek között is található számos olyan, ami a többjátékos módban megszokott rakis-mozsis csatákhoz is remekül illik. Így például korábban sokszor játszottunk a kisebb pályák közül a christmason (holidayen), country-n, red rocks-on, kicsit nagyobbak közül a vulkánon, deserten, aranyparton, és a nagyobbak közül a hillen, forráson, piramison, big riveren, moraine-n, dark forest-en is. Ezek mind nagyon jó pályák, és szerintem kár volt őket elfelejteni, ezért kitaláltuk, hogy vissza kéne hozni őket a „köztudatba”. Próbáltam minél többször hostolni, és ilyenkor még véletlenül sem a dune-t berakni. Sokszor elkezdték azt a pályát kérni, de ilyenkor próbáltam más pályát berakni. Mások hostjában is próbáltuk a régi, változatos pályákat kérni, ez néha sikerült, néha nem. Összességében sajnos még mindig a dune a legnépszerűbb pálya, a többi szintén nagyon jó pályát elég kevesen használják.

2008 novemberében került megrendezésre a BIF-RSR war. Sok közöm elvileg nincs hozzá, gyakorlatilag mégis van, mivel részt vettem rajta. Swallow kért meg, hogy Lord helyett játsszak én, én pedig úgy gondoltam, hogy ennek semmi akadálya (hiszen az RSR amúgy sem volt a szívem csücske), ezért meg is tettem ezt a szívességet. A war két meccséből csak egyet játszottunk le, de azt viszont megnyertük, így tulajdonképpen magát a wart is, azaz elérte a célját a segítségem. Később kiderült mások számára is, hogy akkor én voltam Lord, de arról, hogy ez az információ kitől és hogyan szivárgott ki, részleteket nem igazán tudok. Egy biztos: akkor voltam fent először és utoljára azzal a névvel.

A war után egy körülbelül másfél hónapos szünet következett. Ebben az időszakban nem voltam fent S.W.I.N.E.-on, illetve nem frissítettem az oldalamat sem.

December végén viszont újra előkerültem, szokás szerint enyém volt az új év első hostja is. Innentől kezdve ismét valamilyen szinten aktivizáltam magamat.

A következő év, 2009 sem lett sokkal aktívabb, ezért innen is elég kevés dolgot tudok visszaidézni…


Ilyen volt a swineclub 2004 nyarán.

Ebben az időszakban találtam egy webes archívumot, amiben sok régi oldalt meg lehet nézni. Így a swineclub, néhány régi klánoldal, az én oldalam régebbi változatai, és minden ami nem gportálos – bár sajnos a S.W.I.N.E.-os oldalak nagy része az – megtekinthető a régi állapotában. A swineclub régi kinézete, ami nagyjából akkor volt aktív, amikor kezdtem a játékot, eléggé meglepett. Akkoriban sajnos még nem ismertem az oldalt, utólag találtam rajta sok olyan információt és letölthető mentéseket is, ami az általam ismert változatról már hiányzott. Sajnos a letöltések már nem elérhetőek, így marad a szöveges rész, de azt is nagyon jó elolvasni ennyi év távlatából.

2009 nyarán Renegate és Psychotic ötlete alapján létre akartunk hozni egy új klánt, hasonlót, mint amiket Csaba és Swall csináltak régebben. Ők álnéven sok klánt alapítottak, amelyek egész sikeresek lettek, ezek közül volt talán a leghosszabb életű az RSC, Kasza (Swall) vezetésével. Mi is elkészítettünk egy weboldalt, ami sokak tetszését elnyerte, és kerestük a tagokat. Sajnos nem voltunk a legjobb formámban, ezért nem gyanakodtak ránk. Ez az állapot nem tartott túl sokáig, mert sikerült Boy-jal konfliktusba kerülni, és úgy döntöttünk, hogy nem folytatjuk, mert a kölcsönös szimpátia miatt úgysem lenne sok értelme.

2009 augusztusában tartották az FP-DHF wart. Ennek sem feltétlenül kellene itt szerepelnie, viszont részt vettem rajta, úgyhogy mégis csak van itt helye az eseménynek. Itt én ajánlottam fel, hogy szívesen segítek, amit az FP-k el is fogadtak, így Power néven voltam jelen pár edzésen, és magán a waron is. A war elég érdekes körülmények között zajlott le. Az első meccset megnyertük, a DHF-ek viszont a „rossz leosztás” miatt panaszkodtak, ami elég érdekes kifogás. A második meccsen sajnos elég hamar elvesztettem a játékot, de nem akartam kilépni, mert kíváncsi voltam a folytatásra. Kettőből kettő meccs után jöttek érdekes kifogások, hiszen ezek után megkaptam azt, hogy vásárolgattam a szerelőket a még játékban lévő csapattársaknak, miután kiestem… Remélem ezt nem gondolták komolyan, mert ez nem megoldható, még csalással sem. Később Gurut (azaz Benit) kidobta, úgyhogy a játék nem ment végig. A harmadik meccset sem játszottuk végig. Nem álltunk rosszul, de kidobott minket. Ez is elég érdekesen történt, mert a mi csapatunkból mindenkit, a másik csapatból csak egy játékost. Aztán ez úgy lett előadva, mintha onnan senkit sem dobott volna ki. Ezek után valaki megjelent Lord néven. Próbálták ránk fogni, de nem mi voltunk, úgyhogy Lord néven itt biztosan nem buktam le, mivel az egy másik, korábbi történet volt.

Csaba újra S.W.I.N.E.-on, játék a kezdőkkel

Szeptemberben egy játék előtt Leonak és nekem eszembe jutott, hogy Csabát is hívhatnánk, hátha jönne. 2007 óta néhányszor még álnéven játszottunk vele, gondoltuk hátha most is feljönne. Miután szóltam neki, tényleg feljött, de rendes névvel. Meglepődött rajta mindenki, két és fél év után először történt ez meg. Utána még párszor feljött, de azóta sajnos nem sokszor.

Év végén Linkin létrehozott egy fórumot S.W.I.N.E. összetartás néven, ahova a nevesebb klánok és játékosok kaptak meghívást. Egy olyan fórum volt ez, ahol edzéseket, bajnokságokat lehetett szervezni. Néhány egész jó edzés tényleg sikerült, bajnokságok is voltak, de ezzel sem igazán tudta felrázni az inaktív játékosokat.

Mindig érdekelt a játék átírása, elitezésekkor is gyakran saját exével játszottunk, később Acél pályája, az ebéd adott egy ötletet. Azon a pályán volt egy-egy a disznó és nyúl hősökből (Point Roger, Fogas Wili, Zsíros Köröm, Nyálas Száj) és innen jutott eszembe, hogy használhatnám őket parancsnoki autó helyett rendes játék közben is. Meg is csináltam az exét, és elég sokáig Nyálas Száj volt a pk-m vezetője. Sok vizet nem zavart, de kicsit különleges volt. Később olyan exém is volt, ahol disznó és nyúl egységeket is lehetett volna egyszerre vásárolni, de rendes játékban a legnagyobb „csalás” az átírt pk volt.


Amikor kezdőkkel, külföldiekkel játszottam, általában nem saját néven voltam fent. Ezekben a játékokban végre nem csak a dune-on lehetett játszani, és mivel nem profik voltak az ellenfelek, elég könnyen tudtam ellenük sikeres lenni. Viszont megvolt az a hátránya is, hogy rengetegszer akartak védekezni, amit csak hosszú támadásokkal tudtam megakadályozni, de legalább nagyon gyorsan lehetett fejlődni, szinte mindig volt néhány elit egységem.

Ebben az időben külföldiekkel, kezdőkkel is játszottam néha, mert rendes játékosok nem voltak fent, csak elég ritkán. Ilyenkor kicsit „kiélhettem magam”, hiszen nem ismertek, és a játéktudásuk sem volt túl nagy, ezért könnyedén lehetett irtani őket. Viszont ezekbe a játékokba gyakran bekerült egy-egy csaló, akik vagy hirtelen elkezdtek atomot vásárolni, vagy épp jóval több, mint 9000 sp-ből állították össze a kezdőcsapatukat. Ezek tudása sem volt túl nagy, sokszor még rendes exével is sikerült őket elverni, de néha egy durvábban bevásárló csaló ellen jól jöhetett volna az átírt exém, persze akkor pont nem azzal voltam fent. Utána meg ha esetleg felmentem azzal, akkor már nem volt csaló a játékban…

Az oldalam elköltözik

2010-re már sajnos sehol sem volt a régi aktivitásom. Igaz, hogy hosszabb szünetek nem voltak, és minden héten legalább egy-két alkalommal megpróbáltam felmenni, de ez messze nem volt olyan mint évekkel ezelőtt. Akkor minden nap órákon keresztül fent voltam, és végig játszani is lehetett. A legnagyobb probléma az volt, hogy kicsit lagg volt a játék, vagy épp elém vett valaki. Igaz, hogy ezek akkor jóval nagyobbnak tűntek, de még mindig jobb, mint most, amikor alig lehet normálisan játszani. Ennek ellenére úgy döntöttem, hogy próbálok megint minél többször fent lenni, és ha már fent vagyok, akkor játszani is.

2010 január közepén kiderült, hogy az extra március végétől megszünteti az ingyenes tárhelyszolgáltatást. Emiatt keresnem kellett egy új szolgáltatót az oldalamhoz, ami elég sokáig tartott, mert mindegyikkel volt valami probléma. Először az xtreemhost mellett döntöttem, de kiderült, hogy ez sem a legjobb a fájlméretkorlátozás, és a lassúsága miatt. Később megtaláltam az okhost.eu-t, ahol sokáig volt elérhető az oldalam. Ez a szolgáltató egyelőre megfelelőnek tűnik, remélem most már nem nagyon kell költöztetnem az oldalamat. Már januárban elmentettem az extrás tárhelyről mindent, és elkezdtem tervezni a költözést. Az új dizájn is elég sokáig készült, először nem pont olyannak terveztem, mint amilyen lett, félig elkészült, amikor rájöttem, hogy kéknek kéne lennie.


Az új pályaszerkesztéses leírásom egy részlete.

2010 nyarán másodszor is nekivágtam egy pályaszerkesztésről szóló leírásnak, hiszen az előző kiadás nem sikerült a legjobban, és azóta jóval több új dologra jöttem rá az eredeti leíráshoz képest. Teljes leírást szerettem volna készíteni, ezért nem hamarkodtam el, még most sem készült el, bár az is igaz, hogy elég régóta nem nyúltam hozzá. Ez a leírás már a mentésekről is elég sok információt tartalmaz, de néhány dolog még hiányos benne, ezért nem is tettem elérhetővé. Remélem egyszer sikerül befejeznem, mert ez már most sokkal jobb, mint a 2007-es.

Ekkor készítettem el a War of the Greatest Warriors második verzióját is, hiszen az a mentés sem volt hiba és hiányosság nélküli. Így sem tökéletes, de már legalább be lehet fejezni, nem kell kilépni a végén.

Nyáron Linkin kitalálta, hogy lehetne csinálni egy összefoglaló oldalt, ahol a játékkal kapcsolatos összes információ megtalálható lenne. Úgy tervezte, hogy a régi játékosokkal együtt csinálnánk ezt meg, Leo, Magyar, Rolee, Beni, én és még páran regisztráltak rá, de túl sokat nem haladt az oldal. A készülő pályaszerkesztéses leírásom pont jó lett volna rá, de végül is be se fejeztem teljesen, és más sem szerkesztette az oldalt, ezért nem lett belőle semmi. Az az igazság, hogy ezt annyira azért nem bántam, mert úgy gondoltam, hogy ez az oldal elég nagy konkurenciája lehetett volna az én oldalamnak is, ami akkor már a legnépszerűbb volt a S.W.I.N.E.-os weboldalak között.

Aktivizálódás

A történet elején leírtam, hogy „a csapatom” hat rakis, azonban nagyjából 2006-tól kezdve öt rakival játszottam. Ennek az volt az oka, hogy akkoriban Csabával rengeteget játszottunk, sokat voltunk egy színnel, és egyforma csapatokkal nehezebb volt minket megkülönböztetni. De idén nyáron úgy döntöttem, hogy visszatérek a 6 rakis csapathoz, mert ez jobban illik hozzám.


Ez az elites kép a három közül. Az enyém sajnos nincs meg, de Insane elküldte az övét.

Sokan tudják rólam, hogy játék közben szeretek képeket készíteni. Ez a kezdetek óta így van, régen még csak a paintet tudtam erre a célra használni, de aztán pár hónap után találtam magamnak megfelelő képlopót is. Sajnos a legelső képeim nincsenek már meg, ezek közül 4-re emlékszem. Az egyik a már említett elit nyúl atomos kép, a másik három pedig elitezéseken készült, az elsőn zöldfülű, a másodikon veterán a harmadikon pedig elit csapatok voltak. Ezeket ki is nyomtattam, de ilyen formában sincsenek már meg. Régebben, amikor még egyesével mentegettem a képeket, meg is számoztam őket, 2005 április közepéig született kb. 1800 számozott fotó. 2006 októberéig szinte naponta fotóztam, a képeim nagy része ekkor készült, azóta jóval kevesebb. Erre nemrég döbbentem rá, amikor összesítettem a képeket, és 2007-től kezdve alig találtam párat. Idéntől kezdve újra megpróbálok minél több képet csinálni, bár néha túl későn jut eszembe, és csak egy-kettő sikerül, de még ez is több, mint a semmi.

A saját domborzatos pályáimból terveztem csinálni második verziót, a havas domb, a sivatag és a Leoland 2010 augusztusában el is készült. Ezek a verziók nagyrészt hibajavításokat tartalmaznak, ezek után lesznek a pályák olyanok, amilyennek megjelenéskor kellett volna lenniük. A repedés átalakítását is elkezdtem, de ott a domboknál a domborzat nem sikerült valami jól, és mivel a pályaszerkesztőben nem látszik, hogy pontosan hova tudnak felmenni az egységek, ezért nehéz normálisan járhatóvá tenni. A kiadásuk még nem történt meg, de ha egyszer a repedést befejezem akkor minden letölthető lesz.

2010 végén úgy döntöttem, hogy a tétlenkedést felváltva kicsit megpróbálom aktivizálni magam, és az NSF-et is. Ekkor vettem fel néhány tagot, és tartottunk elég sok edzést is. A DHF klánnal is rendszeresek voltak a közös edzések, amik jó hangulatban teltek. Ha már így visszatértünk, az NSF oldalt is frissíteni akartam. Elkezdtem egy egyszerű, piros-fekete dizájn tervezését, elég sokáig el is jutottam vele, de nem tetszett igazán. Minél többet próbáltam javítgatni, annál több aloldal készült el, de valami hiányzott belőle. Meg akartam beszélni Csabával, ő biztos segített volna összehozni egy szép oldalt, de sajnos hiába vártam, sose láttam MSN-en, így az oldal is elfelejtődött. Nyáron újrakezdtem egy új ötlet alapján, amit végül be is fejeztem. Ezzel sem vagyok teljesen elégedett, viszont nem akartam a végtelenségig húzni az időt, és arra azért elég ez az oldal is, hogy legalább egy ideig felváltsa a régi, sokéves dizájnt.

Ebben az időben újra felkeltettük egy klán érdeklődését, az RSR helyett létrejött NGR-től kaptunk egy kihívást 2010 decemberében. Mivel ekkor volt az első vizsgaidőszakom. túlzottan nem dobott fel ez a kihívás, valamint biztos voltam benne, hogy az NGR mögött az RSR áll, úgy gondoltam, hogy bevetnének ellenünk mindent, akár Boy-t is. Persze én is hívhattam volna Csabát, de mivel ő már évek óta nem játszott rendszeresen, ezért elég nehéz helyzetben lettünk volna. A war, hasonlóan az előzőekhez, nem került megrendezésre, ismét csak azt tudom mondani, hogy szerencsére.

Útban a jelen felé

2011. sem alakult túl aktívan, de nem csak számomra, hiszen szinte az összes S.W.I.N.E.-os oldalról elmondható, hogy havonta sem igazán frissülnek, mert nincs miről írni. Nyáron, amikor több időm volt, azért néha meg lehetett találni GameSpy-on, de általánosságban elmondható, hogy nagyon ritkán játszom már. 7 év sok idő, sok szabadidőm sincs, és ami a legnagyobb probléma, a társaság sem a régi. Évek óta egyre rosszabb, de azért eddig mindig voltak olyanok, akik miatt érdemes volt feljárni. Lehet, hogy most is lennének, de kevesen, és a „másik kategóriával” játszani sem igazán lehet…

Év végén azért a hagyománynak megfelelően úgy terveztem, hogy felmegyek játszani, ami persze nem teljesen valósult meg, mert a videokártyám memóriája tönkrement és terhelés alatt pár perc után a kép szétesett és lefagyott a gép. Azért felmentem, legalább sikerült egy kicsit beszélgetni néhányakkal, és az első host – ha csak jelképesen is – az enyém volt. Később aztán vettem új videokártyát, de 2012-ben szinte egyáltalán nem voltam fent S.W.I.N.E.-on… Újra elérkezett az év vége, amikor ismét felmentem, de elég kevesen voltunk, szinte senkit sem ismertem azok közül, akik fent voltak. Ennek ellenére a 2013-as első host sem maradt el. Ez az év is szinte eseménytelenül telt, a 2014-es első host viszont az előzőekhez hasonlóan szintén nem maradt el.

Április elején bejelentették, hogy a GameSpy szerverei május 31. után leállnak. Ezzel lezárul egy hosszú, 12 és fél éves történet, hiszen a S.W.I.N.E. 2001 novembere és 2014 májusa között volt játszható online. Innentől kezdve csak a kerülőutas megoldások maradnak elérhetőek, a helyi hálózatos illetve a közvetlen IP-címes játékok. Kiraktam egy visszaszámlálót az oldalamra, az utolsó nap felmentünk többen is, a régiek közül például Gergov is, hogy még utoljára játsszunk néhányat. A szerver végül nem állt le rögtön, július középéig még elérhető maradt. Augusztus elején viszont InterCity révén létrejött egy új szerver, amellyel azóta is játszható online a S.W.I.N.E., csak a megfelelő exéket kell letölteni hozzá.

2014 szeptemberében eljött a tizedik évfordulója annak, hogy először játszottam a S.W.I.N.E.-nal online. Egy évtized sok idő, különösen ilyen tekintetben, hiszen hetedikes voltam, amikor kezdtem a játékot, tíz évvel később pedig már egyetemre jártam.

Ezt követően eljött 2015 is, ahol szintén nem történt semmi említésre méltó, majd 2016 is.

2016 júliusában lett tízéves az oldalam. Ekkorra már a játékkal elég kevesen foglalkoztak, a régi ismerősök közül mindenki eltűnt, legtöbbükkel évek óta nem futottunk össze semmilyen formában sem. A múlt ködébe vesznek már a régi szép idők, az emlékeken kívül már szinte semmi sem maradt belőlük, pedig nagyon jó dolog visszagondolni a régi időszakokra. Jó lenne néha visszamenni oda, és eltölteni egy kis időt abban a közegben.

Ezt a történetet 2010-ben kezdtem el írni, ezért lehet, hogy néhány dolog nem pontos benne. Az is lehet, sőt biztos, hogy kimaradtak akár fontosabb dolgok is belőle, de sok régi eseményre már nem teljesen emlékszem, azért is írtam meg a történetet, hogy legalább az megmaradjon, amit eddig nem felejtettem el. Ha jutnak még eszembe említésre méltó dolgok, vagy épp a jövőben történik valami fontos, akkor még természetesen bővülhet a történet. Úgy gondolom, hogy azok is sok új dolgot olvashattak rólam, akik jól ismernek, úgyhogy akinek volt türelme legalább részben elolvasni a történetet, talán már kicsivel többet tud rólam, és talán néhány kellemes emléket felidézhetett a játékkal kapcsolatban.

© Hede – 2004. szeptember –
Utolsó frissítés: 2016. augusztus 8.